Hjemmesiden, gardiner.JYSK.dk, er udarbejdet i samarbejde med Kirsch DK A/S,
CVR-nr. 69 97 40 15, Bronzevej 8, 8940 Randers SV, som er ansvarlig for hjemmesiden.
Når du handler på gardiner.JYSK.dk indgår du juridisk aftalen med JYSK A/S,
CVR-nr. 13 59 04 00, Sødalsparken 18, 8220 Brabrand (herefter benævnt “gardiner.JYSK.dk”).
Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler mellem kunden og gardiner.JYSK.dk.
Vores website kan udelukkende bruges til bestilling af varer. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte kundeservice via mail eller telefon.
Alle priser er dagspriser inkl. moms og andre afgifter.
Når du handler på gardiner.JYSK.dk indgås aftaler på dansk.
Efter bestilling får du automatisk en mail med din faktura til den e-mail-adresse, du har oplyst i forbindelse med bestilling.
Køb på hjemmesiden sker gennem 5 trin.
1. Find de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. – gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
4. Læs og godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend derefter købet
På hjemmesiden kan der betales med:
Dankort
Visa
Visa/Dankort
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
MobilePay
Der opkræves ikke gebyr for betalingskort på hjemmesiden.
I forbindelse med køb af specialproducerede varer hæves beløbet med det samme. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
- Gardiner i specialmål afsendes inden for 20 hverdage fra bestillingen.
- Xpress-gardiner afsendes inden for 3 hverdage.
Bemærk, at ordrer altid leveres samlet. Hvis du både bestiller gardiner i specialmål og Xpress-gardiner i samme ordre, er det den længste leveringstid, der gælder. Dellevering er desværre ikke muligt.
Levering sker med GLS eller Danske Fragtmænd. Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail
eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, fx angivelse af en forkert leveringsadresse,
eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af
kunden.
Vi leverer til Danmark inkl. alle brofaste og ikke brofaste øer med undtagelse af Grønland og Færøerne.
Du vil modtage en mail med Track & Trace-link, når gardinerne afsendes.
Altid gratis levering til en valgfri JYSK-butik.
Levering til GLS pakkeshop eller hjemmeadresse er også muligt.
Gardiner under 1,85 m i bredden:
Gratis levering til en valgfri JYSK-butik
Gratis levering til GLS pakkeshop
Hjemmelevering: 59 kr.
Gardiner over 1,85 m i bredden:
Gratis levering til en valgfri JYSK-butik
Levering til GLS pakkeshop er ikke muligt
Hjemmelevering:
1,85–2,5 m: 169 kr.
2,5–4,0 m: 199 kr.
4,1–5,0 m: 249 kr.
5,1–6,0 m: 310 kr.
6,1–7,0 m: 379 kr.
Aftaler på hjemmesiden kan alene indgås af myndige personer, der er fyldt 18 år.
Da alle gardiner er på specialmål, er der ingen fortrydelsesret på disse. Det betyder at hvis du mod forventning har fortrudt dit køb, kan vi ikke hjælpe med penge retur eller fortrydelse af varen.
Når du handler på gardiner.jysk.dk gælder købelovens regler om reklamation.
Du har altid 2 års reklamationsret i henhold til gældende lovgivning. Hvis dit gardin har en fejl eller mangel, kan du være berettiget til reparation, ombytning, prisafslag – eller i særlige tilfælde ophævelse af købet. Det er dog betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Ud over reklamationsretten giver vi dig 3 års udvidet garanti på gardiner købt efter 1. maj 2025. Det betyder, at du er dækket i alt 5 år mod fabrikationsfejl.
Husk at gemme din faktura – den fungerer som dokumentation for både reklamationsret og garanti.
Vi vurderer altid reklamationer individuelt ud fra, om fejlen skyldes en produktionsfejl eller forkert brug.
NB. Synlige fejl og mangler skal meldes skriftligt senest 5 dage efter, at du har modtaget varen. Husk at beskrive fejlen og oplyse bestillings-, ordrenummer, faktura- og afsendelsesdato.
Skjulte fejl og mangler skal meldes inden 6 måneder fra modtagelsen.
Vi forbeholder os ret til at få varen retur ved reklamation.
Alle produkter lever op til gældende regler for produktsikkerhed.
Alle produkter er dekorative produkter med kortere forventet levetid, og produkterne er ikke beregnet til varig indbygning i bygninger.
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du henvende dig på kundeservice@jysk.com eller kontakte support på telefonnummer 7080 8190. Du kan også henvende dig til Kundeservice i nærmeste JYSK-butik. Husk at medbringe faktura og beskrivelse af fejlen.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
NB: Gardiner produceret efter specielle mål har en produktionsmargin på +/- 4mm.
Ønsker du, efter først at have været i dialog med os, at klage over udfaldet af din reklamation, kan du rette henvendelse til:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klager indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse onlineshopdk@JYSK.dk.
Modtages en pakke, hvor emballagen er synligt beskadiget, bukket, hullet eller trykket opfordres du til at modtage med forbehold eller nægte modtagelse. Hvis det sker, beder vi dig om at informere os med det samme på onlineshopdk@JYSK.dk. I tilfælde af synlige fragtskader sendes billeder med som dokumentation. Ordren sættes derefter på ny i produktion, og der må forventes en leveringstid på ca. 20 dage.
Ved ikke synlige fragtskader, men hvor produktet er skadet, skal dette meddeles til onlineshopdk@JYSK.dk inden for 7 dage. Overholdes dette ikke, frafalder reklamationsretten.
Logstatistik
Logstatistik bruges på gardiner.JYSK.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
På gardiner.JYSK.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en online aftale med gardiner.JYSK.dk skal du dig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Kirsch DK A/S, der er databehandler.
Den dataansvarlige er: JYSK A/S, Sødalsparken 18, 8220 Brabrand.
Personoplysningerne opbevares i 72 måneder, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun ansatte ved JYSK A/S og Kirsch DK A/S, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til gardiner.JYSK.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos gardiner.jysk.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Har du spørgsmål til dette, kan du rette henvendelse til kundeservice@JYSK.com.
Der tages forbehold for udgåede varer, dessiner, tastefejl, prisfejl og -ændringer, ligesom vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, vi ikke kan ekspedere grundet disse vilkår. Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke JYSK.dk’s accept på, at handlen gennemføres.
Ligeledes tager vi forbehold for mulige afvigelser hvad angår dessinfarver gengivet på hjemmesiden. Vi forsøger udelukkende at publicere naturtro billeder, men billedfarverne kan variere fra skærm til skærm.
Kontakt Support
kundeservice@JYSK.com
Tlf.: 7080 8190