Hjemmesiden, gardiner.JYSK.dk, er udarbejdet i samarbejde med DEBEL AS,
CVR-nr. 69 97 40 15, Bronzevej 8, 8940 Randers SV, som er ansvarlig for hjemmesiden

Når du handler på gardiner.JYSK.dk indgår du juridisk aftalen med JYSK A/S,
CVR-nr. 13 59 04 00, Sødalsparken 18, 8220 Brabrand (herefter benævnt “gardiner.JYSK.dk”)

Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler mellem kunden og gardiner.JYSK.dk

1: Bestilling, priser og sprog
Vores website kan udelukkende bruges til bestilling af varer. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at kontakte kunderservice via mail eller telefon.

Alle priser er dagspriser inkl. moms og andre afgifter.

Når du handler på gardiner.JYSK.dk indgås aftaler på dansk

Efter bestilling får du automatisk en mail med din faktura til den e-mail-adresse, du har oplyst i forbindelse med bestilling.

2: Sådan handler du på gardiner.JYSK.dk

Køb på hjemmesiden sker gennem 5 trin.

1. Find de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. – gå herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde

4. Godkend vores handelsbetingelser

5. Tjek, at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

3: Betaling
På hjemmesiden kan der betales med:

Dankort
Visa
Visa/Dankort
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
MobilePay

Der opkræves ikke gebyr for betalingskort på hjemmesiden.

I forbindelse med køb af specialproducerede varer hæves beløbet med det samme. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Ved køb af markiser inkl. montering hæves beløbet ved afsendelse af markisen. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

4: Fragt
Husk at du altid kan få leveret gratis til en JYSK-butik efter dit valg..

Du kan også vælge at få leveret til en GLS pakkeshop eller helt til døren.

Hvis gardinerne er mindre end 1,85 m i bredden er fragten til en GLS pakkeshop gratis.

Ønskes levering til døren er prisen kr. 49,-.

Er gardinerne større end 1,85 m i bredden gælder følgende priser:

1,85 – 2,5 m. = kr. 129,-
2,5 – 4,0 m. = kr. 149,-
4,1 – 5,0 m. = kr. 199,-
5,1 – 6,0 m. = kr. 249,-
6,1 – 7,0 m. = kr. 299,-

Ved køb af markiser er leveringen inkluderet i prisen.

5: Levering

Levering af gardiner efter mål:
Levering sker med GLS eller Danske Fragtmænd. Vi sender varen inden for 14 hverdage fra bestilling.Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, fx angivelse af en forkert leveringsadresse, eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af kunden.

Vi leverer til hele Danmark inkl. alle brofaste og ikke brofaste øer.

Du vil modtage en mail med Track & Trace-link, når gardinerne afsendes.

Har du bestilt gardiner med montering, bliver du kontaktet telefonisk, så snart gardinerne er færdigproducerede (efter ca. 15 hverdage) med henblik på at aftale tid for montage.

Levering af markiser:
Levering af markisen sker med Universal transport. Varen leveres inden for 10 hverdage.,
Er en vare forsinket, vil du få besked via e-mail eller telefon. Forsinkelse, der skyldes kundens forhold, fx angivelse af en forkert leveringsadresse, eller en omstændighed, som kunden bærer risikoen for, eller force majeure, kan ikke påberåbes af kunden.
Når markisen er leveret bliver du kontaktet telefonisk med henblik på at aftale tid for montage (hvis tilkøbt).

6: Børn og unge (personer under 18 år)
Aftaler på hjemmesiden kan alene indgås af myndige personer, der er fyldt 18 år.

7: Fortrydelsesret
Gardiner efter mål er specialproducerede varer. Det betyder, at de laves efter dine ønsker. Der er derfor IKKE nogen fortrydelsesret. Hvis du mod forventning har fortrudt dit køb, kan vi desværre ikke give pengene retur, da gardinerne sættes i produktion dagen efter bestilling.

Ved køb af markise kan du altid returnere dit køb.

Hos JYSK er det nemt at returnere eller bytte en vare, hvis du skifter mening.

Vi refunderer det fulde beløb – uden tidsbegrænsning – på varer, der returneres med købsdokumentation. Det gælder, uanset om varerne er købt i en butik eller online.

Bemærk venligst:

  • Hvis du ikke har købsdokumentation (bon eller faktura), tilbyder vi at bytte til en anden vare eller et tilgodebevis.
  • Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer varens værdi, forbeholder vi os ret til at reducere godtgørelsen.
  • Vi refunderer fragtomkostningerne ved købet af varen. Omkostningerne til returfragt dækker du selv.

Vær opmærksom på, at omkostningerne ved ekstra services som f.eks. indbæring ikke bliver returneret, hvis leveringen er gennemført.

Returnering af produkter i en JYSK-butik eller på JYSK.dk

ANNULLERING AF ORDREN INDEN LEVERING
Hvis du ønsker at annullere din ordre på JYSK.dk inden levering, skal du kontakte JYSK Danmark Kundeservice for at annullere din ordre. Vi opfordrer til, at du har dit kundenummer klar, så vi nemt og hurtigt kan arrangere en tilbagebetaling. Hvis du ikke har taget imod din ordre, skal du ikke betale ekstra for afhentning af ordren.

8: Reklamationsret
Når du handler på gardiner.JYSK.dk gælder købelovens regler om reklamation.

Du har selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at er der fejl eller mangler ved den købte vare, er du, afhænging af den konkrete situation, berettiget til at få varen repareret (afhjælpning af mangler), ombyttet (omlevering), få et passende afslag i købssummen, eller, hvis manglen ikke er uvæsentlig, hæve købet. Det er dog betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du henvende dig på kundeservice@jysk.dk eller kontakte support på telefonnummer 7080 8190. Du kan også henvende dig til Kundeservice i nærmeste JYSK-butik. Husk at medbringe faktura og beskrivelse af fejlen.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

NB: Gardiner produceret efter specielle mål har en produktionsmargin på +/- 4mm.

9: Klageadgang
Ønsker du, efter først at have været i dialog med os, at klage over udfaldet af din reklamation, kan du rette henvendelse til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Tlf.: 4171 5000, cfk@kfst.dk.

Læs mere om, hvordan Center for Klageløsning hjælper dig.
Her opretter du din sag – klagonline.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klager indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse onlineshopdk@JYSK.dk

10: Fragtskader
Modtages en pakke, hvor emballagen er synligt beskadiget, bukket, hullet eller trykket opfordres du til at modtage med forbehold eller nægte modtagelse. Hvis det sker beder vi dig om at informere os med det samme onlineshopdk@JYSK.dk . I tilfælde af synlige fragtskaderJYSK gerne med billeder som dokumentation. Ordren sættes derefter på ny i produktion, og der må forventes en leveringstid på ca. 14 dage.

Ved ikke synlige fragtskader, men hvor produktet er skadet, skal dette meddeles til onlineshopdk@JYSK.dk inden for 7 dage. Overholdes dette ikke, frafalder reklamationsretten.

11: Persondatapolitik

Logstatistik
Logstatistik bruges på gardiner.JYSK.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

På gardiner.JYSK.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.

Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en online aftale med gardiner.JYSK.dk skal du dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos DEBEL AS, der er databehandler.

Den dataansvarlige er: JYSK A/S, Sødalsparken 18, 8220 Brabrand.

Personoplysningerne opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kun ansatte ved JYSK A/S og DEBEL A/S, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til gardiner.JYSK.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos gardiner.jysk.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Har du spørgsmål til dette, kan du rette henvendelse til kundeservice@JYSK.dk.

Du kan også klage over behandlingen af dine oplysninger til Datatilsynet.

12: Forbehold for priser, ordrebekræftelse og farvegengivelse
Der tages forbehold for udgåede varer, tastefejl, prisfejl og -ændringer, ligesom vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, vi ikke kan ekspedere grundet disse vilkår. Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke JYSK.dk’s accept på, at handlen gennemføres.

Ligeledes tager vi forbehold for mulige afvigelser hvad angår dessinfarver gengivet på hjemmesiden. Vi forsøger udelukkende at publicere naturtro billeder, men billedfarverne kan variere fra skærm til skærm.

Kontakt Support
kundeservice@JYSK.dk
Tlf.: 7080 8190